اخبار
سه‌شنبه 11 ارديبهشت 1403

نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی؛

استقبال بی نظیر از غرفه صندوق ضمانت صادرات درششمین نمایشگاه اکسپوی تهران

به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، حضورمدیران و کارشناسان صندوق در غرفه های مستقر در سالن های  44 و  38b  و همچنین نشست های دوجانبه ارائه خدمات موجب استقبال بی نظیر فعالان و علاقمندان به صادرات شده است.
مدیران و کارشناسان صندوق ضمانت صادرات با استقرار در این غرفه ها و تشریح خدمات صندوق نسبت به راهنمایی و ارائه مشاوره به متقاضیان اقدام می کنند.
با توجه به حضور گروه های فعال د رحوزه بازرگانی و تجارت از کشورهای آسیایی ، اروپایی و آفریقایی  نشست های تخصصی در زمینه صادرات و چگونگی دریافت خدمات و همچنین بررسی روند تعاملی با طرف های مورد مذاکره برگزار شد.
برگزاری حدود 400 نشست تخصصی و مشاوره غرفه های صندوق ضمانت صادرات مستقر در سالن های 44 و b38 را تبدیل به پر رفت و آمد ترین غرفه های ششمین نمایشگاه اکسپوی تهران کرده است. 
رئیس سازمان توسعه تجارت با اعلام حضور 80 کشور و حضور بیش از 2 هزار مهمان در ششمین نمایشگاه اکسپوی تهران اعلام کردکه 40 کشور با مقامات عالی رتبه اعم از نخست وزیر و اتاق های بازرگانی در این رویداد بزرگ اقتصادی حضور خواهند داشت.
مهدی ضیغمی با اعلام حضور 33 کشور از قاره آسیا ، 34 کشور از قاره آفریقا، 4 کشور از قاره آمریکا و 25 کشور از قاره اروپا در نمایشگاه اکسپو برگزاری اجلاس آفریقا و انعقاد قراردادهای تجاری بین ایران و قاره سیاه را از دیگر دستاورهای اکسپوی ششم برآورد کرد.

نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی از8 تا  ۱۲ اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، آغاز به کار کرد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از شنبه ۸ اردیبهشت آغاز به کار کرد. افتتاحیه این نمایشگاه به حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، و سایر مسوولان و نماینده کشورهای مهمان برگزار شد.

در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی بی تو بی بین بازدیدکننـدگان خارجـی و شرکت‌های ایرانــی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگــزاری وبینارهــای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایـران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایـع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود.

نرم افزارهای تخصصی در این نمایشگاه شامل اطلاعات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شامل، اطلاعات محصولات عرضه شده در نمایشگاه، امکان ثبت میزان رضایت در رابطه با جلسات، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز بی تو بی، نمایش نقشه نمایشگاه و جانمایی شرکت‌ها، امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در رابطه با ایران اکسپو فراهم شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران