اخبار
شنبه 8 ارديبهشت 1403

افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (Iran Expo 2024)

مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)، صبح شنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و جمعی از میهمانان خارجی در سالن همایش های سران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران ششمین نمایشگاه ایران اکسپو روز شنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و پنج روز ادامه دارد. البته روز شنبه به علت حضور مقامات داخلی و خارجی بازدید عمومی نبوده و فقط شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، حضور دارند و تجار و عموم مردم می‌توانند از روز یکشنبه برای بازدید از نمایشگاه مراجعه کنند. ایران اکسپو میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور است و ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.
این نمایشگاه مهمترین آوردگاه، معرفی توانمندنیها، فرصت‌ها و دستاورد‌های بی نظیر تولیدی کشور است.  اکسپو" مجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود؛ این رویداد از مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در جهان به حساب می‌آید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص این نمایشگاه گفت بیش از دو هزار تاجر خارجی از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) بازدید می‌کنند. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی کالا‌های تولیدی ایرانی است. در داخل کشور از همه ظرفیت‌ها برای تولید و جهش در آن استفاده می شود؛ باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر استفاده کنیم.
علی آبادی با اشاره به موانعی که در سال‌های اخیر از طرف دشمنان در مسیر تجارت کشور به وجود آمده، گفت: برنامه‌ها و الگو‌هایی برای رفع مشکلات صادراتی تهیه شده است، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی یکی از این برنامه هاست که می‌تواند فرصت مناسبی برای نمایش ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایران به مردم جهان باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بیش از ۷۰ وزیر، نخست وزیر و رئیس جمهور برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دعوت شده اند. در کنار برگزاری این نمایشگاه، اجلاس آفریقا و شانگهای نیز برگزار خواهد شد. به کمک اتاق بازرگانی، نشست‌های دو جانبه‌ای (B TO B) بین تجار داخلی و خارجی نیز برگزار می‌شود، که قطعا این نشست‌ها منجر به عقد قرارداد‌های تجاری خواهد شد.
میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی شهرهای میزبان، توسعه داد و ستدها و همکاری‌های بین‌المللی بسیار کارساز خواهد بود. 
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد و از ساعت ۸ تا ۱۷ آماده پذیرش علاقه‌مندان است.
درحاشیه برگزاری نمایشگاه سید امیر برهانی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران و هیأت همراه ضمن بازدید از غرفه های صندوق با تنی چند از صادرکنندگان و فعالین اقتصادی مذاکره و ضمن تبیین خدمات صندوق به سوالات مراجعین پاسخ دادند. 
 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران