۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور
ضمانت‌نامه‌های بانکی

انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی

 

الف. شرکت در مناقصه

ضمانت­نامه شرکت در مناقصه عبارت است از سند تعهدآوری که برای تضمین انجام تعهد و عقد قرارداد در صورت برنده شدن در مناقصه برگزارشده و بمنظور جبران ضرر و زیان ناشی از انصراف و عدم ایفاء تعهد برنده در مناقصه به نفع طرف قرارداد صادر می‌گردد.

 

ب. پیش پرداخت

ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت عبارت است از سند تعهدآوری که برای تضمین انجام تعهد پیمانکاران و یا فروشندگان خدمات در قبال وجه پیش پرداخت دریافتی از سوی کارفرما و یا خریدار، منطبق با شرایط قراردادی، صادر می‌گردد.

 

ج. حسن انجام کار

ضمانت نامه حسن انجام کار عبارت است از سند تعهدآوری که برای تضمین و اطمینان از انجام به موقع و دقیق تعهدات توسط پیمانکاران پروژه ها منطبق با شرایط قراردادی ، صادر می‌گردد.

 

د. استرداد کسور وجه الضمان

ضمانت‌نامه استرداد کسور وجه الضمان عبارت است از سند تعهدآوری که برای تضمین و اطمینان از انجام درست و به موقع کار توسط پیمانکار و یا خریدار در قبال بخشی از مبلغ ناخالص صورت حساب‌های هر دوره منطبق با شرایط قراردادی، صادر می‌گردد.

 

واجدین شرایط ضمانت نامه های بانکی

صادر کنندگان کالا و خدمات که متقاضی شرکت در مناقصه و انجام قراردادهای صادراتی در خارج از کشور می باشند.

 

مدارک مورد نیاز برای اعتبار سنجی:

1.      ارایه رضایت نامه کتبی با عنوان بانک مرکزی ج.ا.ا جهت دریافت گزارش اعتباری و تمامی اطلاعات مربوط به تسهیلات بانکی، چک های برگشتی و ضمانت نامه های بانکی دریافت شده

2.      درخواست کتبی ذینفع( شامل نوع ضمانت نامه درخواستی اعم از  مستقیم و غیرمستقیم با لحاظ نمودن مبلغ ، مدت اعتبار و کشور محل اجرای طرح)

3.   اساسنامه، شرکت نامه، اظهارنامه ثبت شرکتها، آگهی تاسیس و کلیه آگهی های تغییرات، آخرین صورتجلسه مجمع عمومی که به تایید اداره ثبت شرکتها رسیده باشد.

4.   کد اقتصادی

5.   تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت .

6.   اصل و کپی اسناد مالکیت یا اجاره نامه رسمی معتبر محل کار( کارخانه و دفتر ) .

7.   صورت‌های مالی حسابرسی شده به همراه گزارش بازرس قانونی شرکت و  تصویر اظهارنامه های مالیاتی مربوط به سه سال اخیر .

8.      قرارداد انجام کار، قرارداد منعقده با پیمانکاران ساختمان و تاسیسات محل اجرای طرح تصویر اسناد شرکت در مناقصه بهمراه اطلاعات مربوط به کارفرمای اصلی و ماهیت فعالیت آن.

9.      هرگونه مدارک و مستنـدات دیگری که مبین سطح اعتبار و مسائل مربوط به صادرات می‌باشد از جمله گواهی‌های کیفیت، عضویت در اتحادیه‌ها/ انجمن‌های تخصصی، لوح‌های تقدیر، صادر کننده نمونه و ....

10. تکمیل و ارائه فرم‌های ضمیمه .

10.  اصل و تصویر صورت وضعیت های انجام شده همراه با تائیدیه انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی و سازمان توسعه تجارت طی 5 سال اخیر

11. گواهی تشخیص صلاحیت و رتبه بندی پیمانکاران توسط سازمان برنامه و بودجه

 

مدت زمان انجام کار:

حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از تکمیل پرونده اعتباری (در اختیار متقاضی) و انجام بازدید میدانی حسب مورد، گزارش اعتبارسنجی تنظیم و در دستور کار ارکان تصمیم گیر حسب مورد، قرار می گیرد.

 

صندوق ضمانت صادرات ایران در راستای افزایش ضریب نفوذ خدمات بیمه اعتبار صادراتی به اقصی نقاط کشور و توزیع خدمات، اقدام به واگذاری بخشی از امور به کارگزاری ها نموده است.

 
تاریخ به روز رسانی:
1397/04/31
تعداد بازدید:
2137
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
تماس با ما
تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر، خیابان شانزدهم، شماره 5
تلفن: (6 خط) 88733370-021
فکس: 88733376-021
ایمیل: Info@egfi.org
ساعات و روزهای کاری: ساعت 8 الی 16 روزهای شنبه الی چهارشنبه  
اشتراک خبرنامه
اطلاعات شما محرمانه خواهد ماند.
logo-samandehi
کلیه حقوق نزد صندوق ضمانت صادرات ایران محفوظ می باشد.
Powered by DorsaPortal