اخبار
سه‌شنبه 13 تير 1402

توان رقابتی فعالان اقتصادی در حوزه بین المللی افزایش می یابد

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: با رصد اقدامات و عملکرد فعالان اقتصادی تلاش داریم تا با همکاری های بانکی، توان رقابتی فعالین اقتصادی را در حوزه های بین المللی افزایش دهیم.
 سید امیر برهانی در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری صندوق و بانک تجارت افزود: همکاری مشترک بانک و صندوق با بهره گیری از ظرفیت های آنها مسیر صادرات غیر نفتی را تسهیل خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات فعالان اقتصادی و صنایع در حوزه ارزی است، اظهار داشت با توجه به امکانات بانک تجارت و برنامه ریزیهای  صورت گرفته در صندوق می توان در جهت کاهش مشکلات صنایع قدم برداشت. 
برهانی با توجه به اینکه در زمینه کفایت سرمایه و افزایش سرمایه صندوق اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و مسئولان کشور نیز به این موضوع توجه دارند، گفت: این اقدام موجب افزایش توان رقابتی صندوق در بین همتایان بین المللی خواهد شد که در نتیجه تحرک و پویایی فعالان اقتصادی را در بردارد.
مدیر عامل صندوق با بیان اینکه تلاش داریم تا با تمام ظرفیت ریسکهای سیاسی و تجاری صادرکنندگان را مورد پوشش قرار دهیم تصریح کرد: همکاری صندوق و بانک تجارت می تواند تحول قابل توجهی را در حوزه های بانکی ، بیمه ای و ضمانت نامه ای ایجاد کند.
اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت نیز در این مراسم گفت: صندوق اقدامات قابل توجهی را در حوزه صادرات در جهت رونق تولید انجام داده است و همکاری بانک تجارت با توجه به گستردگی فعالیتهای آن می تواند در جهت صادرات موثر باشد.
وی افزود همکاری صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی و بانک تجارت می توانند در حوزه های سرمایه گذاری و کاهش ریسک، الگویی برای سایر مجموعه ها باشد.
مدیر عامل بانک تجارت یادآورشد: فعالیت سه جانبه برای دستیابی به جهش صادرات، رونق تولید و مهار تورم اثر گذار می باشد و در صورت تحقق این همکاری شاهد تحولات جدید در حوزه های بانکی و بیمه ای خواهیم بود .
 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران