اخبار
چهارشنبه 14 تير 1402

خدمات صندوق از مرکز گرایی خارج می شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در اجرای سیاستهای جدید صندوق بنا داریم خدمات صندوق را از مرکز گرایی با ارائه کارگزاری به اتاقهای بازرگانی خارج کنیم.، به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، سید امیر برهانی در جلسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد که با حضور اعضاء اتاق و مدیران بانکی برگزار شد افزود: امروز صندوق ضمانت صادرات با حضور در استانها تلاش دارد تا از نزدیک دغدغه های فعالان اقتصادی را مورد بررسی قرار دهد.
وی افزود: متاسفانه در گذشته صادرکنندگان را تنها گذاشته ایم و آنها نیز نتوانسته اند به درستی سهم مناسبی از بازار را به دست آورند. بنابراین صندوق به دنبال ارائه خدمات ضمانت نامه ای و بیمه ای در استانها به فعالان اقتصادی است. مدیر عامل صندوق با اشاره به محدودیت منابع بانکها در ارائه تامین منابع مالی فعالان اقتصادی اظهار داشت: امکانات و خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران با نرخها و وثایق قابل توجه می تواند تسهیل گر فعالیت تجار باشد.
برهانی تصریح کرد: اگر اتاق محورکارگزاری صندوق باشد با توجه به اینکه اعضاء آن با دغدغه های فعالان اقتصادی و تجارت آشنایی دارند کمک قابل توجهی را در این خصوص خواهند داشت.
مجتبی دستمالچیان رئیس اتاق بازرگانی یزد نیز در این مراسم گفت: امروز فعالان اقتصادی شرایط سختی را تحمل می کنند و از جمله مشکلات آنها بازگشت حاصل از ارز صادرات است که نیازمند بازنگری است.
وی افزود امروز باید به جای تمرکز بر روی صادرات کالاهای اساسی و خام فروشی به دنبال کالاهای با ارزش افزوده بیشتر باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی نیز ادامه داد: چرا در کشور جرائم را می بخشیم ولی به عملکرد و تلاشهای فعالان اقتصادی با در نظر گرفتن مشوقها هیچ توجهی نمی شود. وی با توجه به جایگاه صندوق ضمانت صادرات ایران خواستار همکاری های گسترده اتاق و صندوق در جهت حمایت هر چه بیشتر از بازرگانان و فعالان اقتصادی شد.
در این نشست مسائل و مشکلات اقتصادی و سرمایه گذاری استان با حضور اعضاء اتاق و مدیران اقتصادی استان و مدیر عامل و معاونان صندوق ضمانت صادرات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان این نشست اتاق بازرگانی استان یزد به عنوان کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران لوح خود را از مدیر عامل دریافت نمود.
 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران