اخبار
چهارشنبه 14 تير 1402

گسترش همکاریهای تجاری صندوق ضمانت صادرات ایران و استانداری یزد

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در دوره جدید صندوق بنا داریم با شناسایی بازارهای هدف و حضور در استانها ضمن آشنایی هر چه بیشتر فعالان اقتصادی از خدمات صندوق، همکاریهای اقتصادی و تجاری را نیز گسترش دهیم. 
به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، سید امیر برهانی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان یزد که با حضور مهران فاطمی استاندار یزد و همچنین بخشی از فعالان اقتصادی و مدیران استان و محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت برگزار شد، افزود متاسفانه عدم آشنایی بازرگانان با عملکرد خدمات صندوق سبب شده تا نتوانند با بهره گیری از خدمات ریسکهای خود را کاهش دهند.
وی با اشاره به خدمات قابل ارائه صندوق ضمانت صادرات ایران به تجار و فعالان اقتصادی اظهار داشت: با توجه به فعالیت بازرگانان در فضای تجاری پرریسک که عمده مقاصد صادراتی آنان است می توانند با بهره مندی از پوششهای صندوق در صورت بروز خسارت متناسب با نوع بیمه آن را دریافت کنند.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: روشهای نوین خلاقانه ای که در حوزه تجارت خارجی در دولت سیزدهم شروع شده و بخشی اتفاق افتاده قطعا برای صادرکنندگان منشأ اثر خواهد بود.
برهانی با اشاره به ارائه گواهی کارگزاری به اتاق بازرگانی یزد خاطر نشان کرد: با توجه به شناخت خوبی که اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی از بازارهای صادراتی و تعامل مناسبی که با صادرکنندگان دارد این اقدام می تواند در تسهیل امور ارائه خدمات صندوق به آنها اثر گذار باشد.
وی با بیان اینکه استان یزد پتانسیل های زیادی در بخش تجارت خارجی دارد و تراز مثبت تجاری استان گویای این مسئله است، افزود با امضاء تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران و استانداری یزد  در روان سازی عملیات اجرایی بخش خصوصی و صادرکنندگان موثر می باشد.
مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: ظرفیت های ارزشمندی در صندوق ضمانت صادرات ایران وجود دارد که کمتر استفاده شده و یکی از کارها تبیین این ظرفیتها توسط اتاق بازرگانی و استفاده حداکثری از خدمات صندوق است.
وی افزود با توجه به سیاست گزاری های صورت گرفته درخصوص ایجاد یزد نوین قطعاً بهره مندی از خدمات صندوق تحولات قابل توجهی را در حوزه صادرات به عنوان محور تحول استان بوجود خواهد آورد.
استاندار یزد اضافه کرده استفاده از مدلهای ارزی جدید، رمزارزها، ارزهای دیجیتالی درحوزه تجارت باید مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرد و مشارکت در تعمیم سازی از طریق متولیان سیاست گذاریها از محورهای اساسی کارگروه سند یزد نوین خواهد بود.
در این مراسم تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران و استانداری یزد در جهت توسعه صادرات استان و تسهیل امور صادرکنندگان به امضاء رسید.
 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران