اخبار
چهارشنبه 18 مرداد 1402

توجه به مشکلات بخش خصوصی در شرق کشور ضروری است

رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به فعالیتها و تلاش های بخش خصوصی در حوزه صادرات در بخش شرقی کشور گفت شناسایی و برون رفت از مشکلات حمایتی بخش خصوصی در این بخش از کشور با توجه به پتانسیل های موجود  ضروری است.
به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات سید امیر برهانی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان خراسان رضوی که با حضور استاندار و مدیران استانی و فعالان اقتصادی استان برگزار گردید، با اشاره به مزایا و امکانات صندوق گفت با حضور دولت سیزدهم در رویکرد اقتصادی تغییراتی ایجاد شد و آن توجه بیشتر به توسعه صادرات غیر نفتی بود که صندوق نیز هم راستا با این سیاستها در تلاش برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی است. وی افزود مدیریت  صندوق در دوره جدید تلاش دارند با حضور در استان‌ها خدمات صندوق را بهتر و بیشتر به فعالان اقتصادی معرفی کنند.
برهانی با اشاره به هم مرز بودن خراسان رضوی با کشورهای افغانستان و ترکمنستان که جزو کشورهای پر ریسک هستند اظهار داشت شرایط این کشورها باعث دغدغه فعالان اقتصادی شده است که صندوق می تواند با پوشش های بیمه نامه و ضمانت نامه نسبت به کاهش ریسک های سیاسی و تجاری بازرگانان موثر باشد.
مدیرعامل صندوق با اشاره به اینکه نرخ تسهیلاتی که با پشتوانه ضمانتنامه صندوق پرداخت میشود  ۲ درصد کمتر از نرخ مصوب بانکی است افزود در خصوص محاسبه وثیقه و اعتبارسنجی صادرکنندگان و هزینه دریافتی صندوق نسبت به بانک ها به مراتب قابل توجه است.
برهانی ادامه داد امروز توسعه اقتصادی صرفا با شبکه بانکی امکان پذیر نخواهد بود و بهره مندی از بازار سرمایه و خدمات صندوق در جهت تامین منابع مالی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت امروز با ایجاد کارگزاری صندوق در استان خدمات به صادرکنندگان را تسریع خواهد کرد و تفاهم نامه ای هم با استانداری به امضا خواهد رسید که می تواند در معرفی صادرکنندگان  به صندوق جهت بهره مندی از خدمات موثر باشد.
مدیرعامل صندوق با بیان اینکه نگاه خدماتی صندوق صرفا به شرکت‌های بزرگ نیست تصریح کرد اگر شرکت بازرگانی سابقه صادراتی هم نداشته باشد ولی نظر کارشناسی و اعتبارسنجی صندوق به صادراتی بودن آن برسد تا حدود  یک میلیون یورو سقف اعتباری جهت اخذ تسهیلات از سیستم بانکی  اعطا خواهد شد. 
برهانی افزود ارابه خدمات به شرکت های دانش بنیان نیز با وثایق کمتری تا حدود ۱۰الی ۱۵ درصد صورت می گیرد که نشانگر توجه صندوق به این موضوع است.
در این نشست استانداری خراسان رضوی و صندوق ضمانت صادرات ایران در جهت گسترش همکاری و معرفی فعالان اقتصادی استان به منظور بهره مندی از خدمات صندوق تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران