اخبار
دوشنبه 20 آذر 1402

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران خبر داد؛ پوشش 23 میلیارد دلاری ریسک صادرات کشور در صندوق ضمانت صادرات ایران

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در ۵۰ سال گذشته بیش از ۲۳ میلیارد دلار خدمات بیمه‌ای و ضمانت صادراتی به تجار ارائه شده است و این خدمات فقط در حوزه‌های داخلی نبوده بلکه به موسسات همتای خارجی نیز خدمات رسانی انجام شده است.
سید امیر برهانی‌، در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران  اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار ضمانت‌نامه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ارائه شده که این میزان تا پایان سال افزایش خواهد یافت‌‌.  
وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات با تعداد بسیاری از بانک‌ها و بیمه‌ها برای ارائه خدمات نوین همکاری می کند، تصریح‌کرد: در دولت سیزدهم توجه به همسایگان و بازارهای نوین صادراتی در دستور کار قرار گرفت و صندوق به کشورهایی مانند عمان، قطر، بلاروس، صربستان، مجارستان و روسیه خدمات رسانی می کند.  همچنین مقرر شده است تا با ۲ کشور آفریقایی تفاهم‌نامه امضا شود؛ بر این اساس، تا پایان سال بازار این قاره نیز به سبد صادراتی با ضمانت اضافه می شود و به ارائه خدمات خواهیم پرداخت.
برهانی با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان و صنایع پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: تامین و تسهیل گری مالی با حداقل وثیقه و تسهیل گری تجاری انجام شده است و شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه هایی با مصوبه حمایتی، ضمانت دریافت می‌کنند، زیرا فضای کشور برای این شرکت‌ها کوچک شده و زمان صادرات این بخش فرا رسیده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بیان داشت: در حال حاضر سرمایه ثبتی صندوق به ۲۴۷ میلیون یورو افزایش یافته است و این مبلغ با حمایت وزیر صمت محقق شده است اما این صندوق حداقل به یک میلیارد دلار سرمایه ثبتی نیاز دارد تا مسیر حمایت از صادرات شتاب بیشتری یابد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران